Gyerekkönyvek

Gyerekkönyvek

Játék közben megfigyelhetjük mi foglalkoztatja gyermekünket és így még hatékonyabban találhatunk neki megfelelő könyvet vagy kérhetünk segítséget más anyukáktól, óvónénitől, ha esetleg ajándékba szeretnénk ovis vagy iskolás gyereknek könyvet vásárolni. Ha azt látjuk, hogy gyermekünk szívesen játszik kisautókkal, akkor jó választás lehet egy autókkal kapcsolatos lapozgató vagy mesekönyv. Amikor egy kislány a babakonyhában tölti ideje nagyobb részét, akkor keressünk neki olyan könyvet, ahol anyuka főz a konyhában, beszélgessünk az alapanyagokról, kérdezzük meg melyik rész tetszett neki a legjobban.

Gyermekeink életét felnőtt korukig biztosan végig kísérik a könyvek, hiszen tankönyvekből tanulnak az általános iskolában, a középiskolában majd többen folytatják tanulmányaikat főiskolán, egyetemen, ahol szintén meghatározó eszköz lesz a könyv papír vagy digitális formában. Az, hogy milyen „barátságba” kerülnek azzal az eszközzel, ami fejlődésüket szolgálja tanulmányaik során, majd jó esetben egész hátralévő életükben, nagyban meghatározza, hogy szülőként, óvónőként, tanítóként mennyire sikerül megszerettetni a könyveket gyermekeinkkel.

A Játékfa webáruház nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelem és egészségtudatosság témakörökre, mely feladat már az óvodai pedagógiai programban is kiemelkedő helyen szerepel, hiszen ennek szerepe jelentősen felértékelődött az utóbbi évek során. Keressük a lehetőséget, hogy az óvodapedagógusok, tanítók és szülők segítséget kapjanak ezen témakörök feldolgozásához. Kíváncsian várjuk azon szerkesztés alatt álló mesekönyv megjelenését, amely ezekben a témákban nyújt hatékony segítséget, vidám, tanulságos történetekkel, mellyel bolygónk megmentéséért teszünk sok-sok apró lépést.

„Csak ezt az egy szemetet felszedem”- mondta 7 milliárd ember és megtisztult a Föld. Hiszünk abban, hogy minden egyes perc, mely során környezetvédelemmel kapcsolatos mesét hallgat gyermekünk, közelebb visz mindenkit bolygónk megmentéséhez.

Az első 3 év minden szempontból meghatározó egy gyermek személyiségének alakulásában. Ebben az életszakaszban a kisgyermeket ért hatások megalapozzák hozzáállásukat az őket körülvevő világhoz, beleértve az élő és élettelen környezetet egyaránt. Fontos figyelembe vennünk, hogy tanulási folyamatuk ebben a korai szakaszban az utánzáson alapul, utánozzák szüleiket, nagyszüleiket, gondozójukat a bölcsődében, óvónőjüket, dajkájukat az óvodában. Ha azt látják, hogy a környezetükben lévő felnőttek kezében könyv, újság van, az esti mesét egy könyvből olvassák fel nekik, akkor nagy valószínűséggel ők is szívesen vesznek a kezükbe könyveket, melyek általában gyerekkönyvek.

Eleinte természetesen elegendő, ha csak pár egyszerű képet tartalmazó könyvet adunk a kezükbe, együtt nézegetjük, beszélgetünk róla. Ezzel nagyban segítjük gyermekünk szókincsének fejlődését, csökkentjük a későbbi beszédhibák kialakulásának esélyét. A későbbiekben már mesét tartalmazó könyveket is nézegethetünk, amely meséket akár többször is felolvashatunk gyermekünknek, hiszen ezzel nem csak szókincsét, verbális kifejező képességét fejlesztjük, hanem memóriáját is. Kérjük meg, hogy a meséből, versből, mondókából hallott és megjegyzett rövid részleteket mondja vissza nekünk. Ezt megteheti saját szavaival is, hiszen ezzel előkészítjük az óvodai verstanulást és az iskolai szövegértést, helyesírást.

Egészen a kisiskolás kor végéig nagyon fontos, hogy mindez játékos formában történjen, hiszen a gyerekek fő tevékenysége a játék, fejlesztő hatása óriási.

A Csodaország című foglalkoztató könyvben számos témakörből választhatunk, így alkalmazkodhatunk ovis gyermekünk változó érdeklődéséhez. Az évszakok, mint a változást szemléltető természeti körforgás lényeges a gyermekek alkalmazkodó képességének fejlesztéséhez, ami szintén megvalósítható a könyvben megjelenő játékos feladatok segítségével.

Az óvoda-iskola átmenet mind a szülő, mind a gyermek életében fontos állomás. Ennek a folyamatnak az előkészítése már az óvodás kor elején megkezdődik a színezés, mesekönyv nézegetés, mesehallgatás, foglalkoztatók alkalmazása által. A minél zökkenőmentesebb átmenet érdekében fontos megtalálni a játék és a játékos feladatok közti egyensúlyt.

Az óvodából hazaérve a gyermeknek szüksége van csendes, nyugodt percekre, amikor feldolgozza az óvodában történteket, esetleg kijátssza magából a saját otthoni környezetében. Ezt követően 10-20 perces, nagyobbaknál fél óra időtartamban elővehetjük a foglalkoztató lapokat, feladatfüzetet és a gyermek fáradtságától függően „tanulhatunk” együtt. Ez jó alkalom arra is, hogy megfigyeljük gyermekünk miben teljesít jobban, miben kevésbé, így a következő alkalommal ezt is figyelembe tudjuk venni. Minden együtt töltött perc igazi kincs számukra, hiszen a nap nagyobb részét a szülők nélkül töltik el.

Este aztán jöhet egy mese elalvás előtt, ami megnyugtat, álomba ringat. Fontos, hogy hétvégén sok időt töltsenek a szabadban, hiszen a mozgásnak fontos szerepe van a kognitív képességek fejlődésében. Ezzel a ritmussal kialakíthatjuk a majdani iskolába járás ritmusát, fokozatosan növelve a terhelést, ami ebben az életkorban percekben mérhető.

Az iskola megkezdése nagy kihívás a szülő és a gyermek számára is, de a játékosságról itt sem szabad megfeledkezni, fokozatosan kell bevezetni a betűk és számok világába. A  Betűvető, kisbetűs írásfejlesztő az első osztályos gyerekeknek segít a vidám tanulásban. A Fürkésző, környezetismereti foglalkoztató a kisiskolás kíváncsiságát ébreszti fel és tartja meg érdekes feladataival. A hétről hétre, szövegírást, számolást fejlesztő kiadványunk a második osztályosok számára tartogat fejlesztő feladatokat. A Matekozó, Matek sprint matematikai gyakorlólapok a negyedikeseket segítik.  

Mivel a matematika sokaknak okoz nehézséget, így Matektár és a Matekvár, matematikai gyakorló lapokkal igyekszünk könnyebbé tenni a tanulást, gyakorlást. Megtalálhatóak kiadványaink között a Számvető, számírásfejlesztő gyakorló lapok, Szövegértő, Szövegkóstoló, olvasást, szövegértést fejlesztő, Szövegtár, Szövegtéka , olvasást, szövegértést fejlesztő, Szövegvár, Tollforgató, szövegalkotási-helyesírási fejlesztő könyvek is, amelyekkel az iskolai környezetből kilépve, más megközelítésből adhatunk segítséget gyermekünk kezébe a mindennapi kihívások könnyebbé tételéhez.

Az oktatási rendszer elvárásai kevésbé teszi lehetővé a játékosság elvének alkalmazását, így szülőként sokat tehetünk annak érdekében, hogy gyermekünkkel megszerettessük a betűk és számok világát. Kitartással, türelemmel és főként játékossággal tehetünk a legtöbbet célunk elérésében.

A Játékfa webáruház abban szeretné segíteni az óvodás és kisiskolás gyerekeket, szüleiket, nevelőiket, pedagógusaikat, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb kiadványt, foglalkoztatót, feladatlapok gyűjteményét, írás és számolás fejlesztő, környezetismeretet bővítő, szövegértést és olvasást fejlesztő könyvet.

Magas minőségű, szakmailag megalapozott kiadványokkal támogatjuk a tanulási folyamatokat. Szívesen vesszük a visszajelzéseket, melyekkel mi is fejlődhetünk. Csapatunk tagjai között gyakorló anyuka, informatikus, óvodapedagógus, közoktatási vezető figyeli az aktuális elvárásokat, melyekkel hatékonyabbá tehetjük a megfelelő könyvek kiválasztását.

A Novum könyvklub könyvei a mai kor szellemének megfelelő fejlődésben segítik a gyermekeket és a velük foglalkozó szülőket, pedagógusokat, könyvet ajándékozó családtagokat, barátokat. A felhasznált minőségi alapanyagoknak köszönhetően kiváló ajándékok választhatóak születésnapra, karácsonyra, névnapra vagy más alkalomból. A színes grafikák felkeltik a gyermekek érdeklődését, a fekete-fehér részek színezhetők, így gyermekeink kézügyessége is folyamatosan fejleszthető.